1. Rene Ritchie's Avatar
    UPDATED: DEADLINE PUSHED BACK TO TUESDAY, MAY 19, 12PM!

    Entering this contest counts as an entry in TiPb's Birthday Bash grand-prize draw for an Unlocked ColorWare iPhone 3G!

    Hard as it may be to believe, not everyone in the verse know about TiPb. Yet. Even some of our friends dont really know us. Thats where we need your help. In the age of user generated content, in honor of our birthday, we need our users to generate us a little content! Namely:

    -A TiPb-themed YouTube video intro

    Introduce us to the world. Not the iPhone hardware everyone knows about that already! but the actual blog and forums, the places where we talk and share and rumor and rant.

    Yep, just that simple. What teaser would we see before the big budget TiPb sci fi flick? What entrance video would we use before TiPb fights Brock Lesnar for the heavyweight title? What walkthrough would you present for the TiPb iPhone app? (Check out the awesome Birdhouse intro for the current high-bar on that!). How would you tell people to leave Britney alone but come visit TiPb?! Thats the video we want to see!

    Funny, spoofy, dramatic, goofy just shoot it off your webcam, iSight, camcorder whatevers handy upload it to YouTube, and make sure you include the iphone blog in the keywords. Then copy the URL and paste it in a reply to this thread.

    Well check them out, love them all, and pick one to receive a big, honking $100 iTunes Gift Card thank you!

    - Open to everyone with a US iTunes Store account (see here)
    - Inappropriate content will not be considered for the contest at the sole discretion of the staff.
    - Contest starts now and runs until Tuesday, May 19, at 12pm.
    05-08-2009 04:33 PM
  2. Rene Ritchie's Avatar
    Greg asked for some graphics for the video. Great idea, Greg. Thanks!

    Here are some icons and logo types. Anything else?
    05-08-2009 11:18 PM
  3. jasonact's Avatar
    Yeah, I like free stuff, and a $100 iTunes card would be great, but this monkey won't be dancing for this one.

    But why in the post did you only post a screenshot, instead of the original rant. I remember that video as being one of the things that really turned me on to this site. Why not embed the original video?

    Can't wait to see what cool creations others come up with, though.
    05-08-2009 11:19 PM
  4. Leanna Lofte's Avatar
    Can we have the podcast music?
    05-08-2009 11:27 PM
  5. Rene Ritchie's Avatar
    Podcast music linked from the bottom of every podcast post

    http://www.theiphoneblog.com/2009/05...st-episode-38/
    05-09-2009 08:47 AM
  6. Jeremy's Avatar
    Podcast music linked from the bottom of every podcast post

    http://www.theiphoneblog.com/2009/05...st-episode-38/
    Can moderator / forum app reviewers be part of these contests? cough <llofte> cough...
    05-09-2009 09:37 AM
  7. Rene Ritchie's Avatar
    Yep, forum staff are eligible! (Not blog staff tho, so no BadAsh vids )
    05-09-2009 10:54 AM
  8. Leanna Lofte's Avatar
    Haha, Bad Ash!!!

    Thx for the link, Rene.
    05-09-2009 11:56 AM
  9. msbaylor's Avatar
    Yep, forum staff are eligible! (Not blog staff tho, so no BadAsh vids )
    It's on like donkey kong!
    05-09-2009 11:48 PM
  10. Leanna Lofte's Avatar
    It's on like donkey kong!
    No fair!! You're gonna win!! You go to school to "study" video production!!
    05-09-2009 11:51 PM
  11. Alli's Avatar
    Two days and not a single entry, so...I'm diving in head first. I thought it came out pretty nice:

    05-10-2009 01:30 PM
  12. Allyson Kazmucha's Avatar
    I'll work on one tonight when I get home and try and post it in the morning
    05-10-2009 07:33 PM
  13. msbaylor's Avatar
    No fair!! You're gonna win!! You go to school to "study" video production!!
    The problem is, do I have the time to make one. lol. Last final in the morning! Goodness, I am *SO* ready to be done with school. Can't wait to see what others post
    05-11-2009 03:14 AM
  14. Alli's Avatar
    I am ready to be done too, and I am so envious that all of you will be done weeks before me! C'mon May 29!!!!
    05-11-2009 06:40 AM
  15. Rene Ritchie's Avatar
    GOOD NEWS! We're extending the deadline ONE FULL WEEK!

    New deadline: Tuesday, May 19, at 12pm!
    05-11-2009 03:24 PM
  16. Alli's Avatar
    The deadline of school ending? Noooooooooooo!
    05-11-2009 04:29 PM
  17. Alli's Avatar
    If one of my students turned in his work on time and I had to extend the deadline because no one else was ready, that one student would ask for extra credit.

    So do I get extra credit for getting the video in before the original due date?
    05-11-2009 04:33 PM
  18. msbaylor's Avatar
    If one of my students turned in his work on time and I had to extend the deadline because no one else was ready, that one student would ask for extra credit.

    So do I get extra credit for getting the video in before the original due date?
    ...lol......
    05-11-2009 10:56 PM
  19. Rene Ritchie's Avatar
    Ha! Fantastic! And definitely extra cred for @Alli. One get-out-of-Attic free card
    05-12-2009 10:52 PM
  20. sil3ntrid3r11's Avatar
    so far its been interesting to see what others have posted thus far.. mine is still under wraps! no peaking! But check out my other videos while you wait for some goodness! YouTube
    Last edited by sil3ntrid3r11; 05-13-2009 at 01:44 AM.
    05-13-2009 01:25 AM
  21. Alli's Avatar
    @Ren - I may just use that get-out-of-attic card tonight. #Lost season finale? - c'mon! It's bound to be a 5 WTF night!
    05-13-2009 06:38 AM
  22. iLoveiPhones's Avatar
    I redid my video. I will post the link shortly.
    05-13-2009 07:05 PM
  23. iLoveiPhones's Avatar
    Here it is! I remade it. It's 100 times better than the original!

    Check it out!
    05-13-2009 07:53 PM
  24. danmowchan's Avatar
    I'm gonna try and finish mine up! Hopefully I get to finish before the 19th.
    05-17-2009 08:41 PM
  25. Leanna Lofte's Avatar
    Alrighty, here's mine! This is the first time I've used Final Cut Express or a green screen. Had fun making it! Took forever though because I was learning the software at the same time. Hope you like it! (I know, I'm a dork) Make sure you watch in HD! - I wish the quality would've came out better, but I think there's some setting I screwed up in FCE... I'm still learning

    Last edited by Leanna Lofte; 05-18-2009 at 02:28 AM.
    05-18-2009 02:24 AM
44 12
LINK TO POST COPIED TO CLIPBOARD