1. picipici's Avatar
    salve a tutti.
    ieri ho trovato un iphone sul treno senza sim. Lo accendo e mi esce : << questo iphone stato smarrito per favore chiamami al.....>> chiamo ma nessuno risponde.
    visto che le cose stanno cosi vorrei usarlo. quindi la mia domanda come faccio ad usarlo visto che non conosco la id apple e la password.
    grazie in anticipo.
    11-13-2013 01:03 PM
  2. kch50428's Avatar
    Bing translate...
    Hi to all.
    Yesterday I found an iphone on the train without sim. I turn it on and I get: < < this iphone has been lost please call me at. .... > > call but no one answers.
    Since things are so I would like to use it. so my question is how do I use it since I don't know your apple id and password.
    Thanks in advance.
    You should make more of an effort to get the phone to its original owner.
    anon4757448 likes this.
    11-13-2013 01:09 PM
  3. picipici's Avatar
    beh io ho chiamato tutta la giornata di ieri e oggi ma nessuno risponde al telefono nessuno mi richiama. pi di cosi non posso farlo.
    11-13-2013 01:18 PM
  4. Just_Me_D's Avatar
    beh io ho chiamato tutta la giornata di ieri e oggi ma nessuno risponde al telefono nessuno mi richiama. pi di cosi non posso farlo.
    If you've been calling the number all day like you've stated, then notify local police and report the found device and message.

Oh:

Se si hai chiamando tutti i giorni come tu hai indicato, quindi notificare polizia locale e la relazione del dispositivo come trovato insieme al messaggio che lei ha citato.
    kch50428 likes this.
    11-13-2013 01:23 PM
  5. iEd's Avatar
    I always think these "I found a iPhone how do I use it" post are "fugazi". I never see I took it to the police or returned it to the carrier. It's always how do I use it.

#Naked Tuesday
    11-13-2013 01:30 PM
  6. kch50428's Avatar
    I always think these "I found a iPhone how do I use it" post are "fugazi". I never see I took it to the police or returned it to the carrier. It's always how do I use it.
    The device is obviously locked via Find My iPhone... and any attempt to circumvent it would be blocked by Activation Lock - there is no way to use it anymore... turning it over to local police, or the network provider if it can be determined - would be the ethical thing to do.
    11-13-2013 01:35 PM
  7. picipici's Avatar
    ahhhhhhh ok. grazie per i consigli. altre soluzioni a parte polizia locale non esistono.
    da quando sono nata non mi mai capito una "fortuna" del genere. la buona azione lo fatto chiamando il proprietario ma dato che lui/ lei non risponde non ci posso fare niente riprover a chiamare ma polizia locale no. mi dispiace.
    11-13-2013 01:36 PM
  8. Adithya Nirmal's Avatar
    I have You Iphone
    12-12-2014 04:35 AM